دو خدمت جدید در وزارت ارتباطات

خبرنگار : علی ناظمی

وزارت ارتباطات در ابتدای اسفند ماه ،دو خدمت جدید به مردم را عنوان نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حامیان دولت :سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی، پرسشنامه‌ای تخصصی را در سامانه مشارکت الکترونیکی دولت منتشر کرده است.

 این پرسشنامه با هدف بررسی شاخص‌های فنی ارزیابی خدمات الکترونیکی و تحلیل کیفیت دوره یازدهم طراحی شده است.
ارزیابی فنی خدمات الکترونیکی سالانه در دو نوبت برگزار می‌شود و ارزیابی‌های صورت گرفته ابزاری کلیدی برای ارتقای استانداردهای کیفی و بهبود تجربه کاربران در حوزه خدمات دیجیتال محسوب می‌شود و در این مسیر نظرات تخصصی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نقشی تعیین‌کننده در اصلاح شاخص‌ها و افزایش دقت، شفافیت و کارآمدی این فرآیند دارد.
بر این اساس از تمامی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دعوت می‌شود با تکمیل این پرسشنامه، در شکل‌دهی آینده‌ای کارآمدتر و باکیفیت‌تر برای ارزیابی خدمات الکترونیکی سهیم باشند.
علاقمندان برای شرکت در این نظرسنجی، می‌توانند به سامانه مشارکت الکترونیکی دولت مراجعه کنند.

انتشار نظرسنجی میزان رضایت مردم از الکترونیکی‌سازی و هوشمندسازی خدمات دولتی

سامانه مشارکت الکترونیکی دولت در راستای بهبود کیفیت خدمات دولتی و تسریع در فرآیند تحول دیجیتال، دو نظرسنجی را منتشر کرد.

نظرسنجی‌های منتشره شده با هدف شناسایی نیازهای اصلی کاربران، ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و فراهم‌سازی بستری کارآمدتر برای ارائه خدمات عمومی طراحی شده‌اند و اولویت‌بندی الکترونیکی‌سازی و هوشمندسازی خدمات دولتی موضوعاتی است که در نظرسنجی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نقش مهمی در کاهش بروکراسی، افزایش شفافیت و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات دارد و با یکپارچه‌سازی خدمات دستگاه‌های اجرایی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، گامی مؤثر در مسیر تحقق دولت هوشمند برداشته است.
در همین راستا، نظرات شهروندان و ذینفعان در این فرآیند تأثیر بسزایی در تعیین اولویت‌های توسعه خدمات الکترونیکی و هوشمند سازی خدمات خواهد داشت.
این گزارش حاکی است، نظرسنجی اول با محوریت اولویت‌بندی الکترونیکی‌سازی خدمات دولتی، به شناسایی دستگاه‌هایی می‌پردازد که باید در اولویت توسعه خدمات دیجیتال قرار گیرند. در مقابل، نظرسنجی دوم بر هوشمندسازی خدمات دولتی متمرکز است و مشخص می‌کند که کدام وزارتخانه‌ها باید بیشترین بهره را از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، داده‌کاوی و پردازش ابری ببرند.
در این راستا از تمام شهروندان دعوت می‌شود با شرکت در این نظرسنجی‌ها، در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با بهبود کیفیت خدمات دولت الکترونیکی و هوشمند مشارکت داشته باشند چراکه نظرات ثبت‌شده در این سامانه، مبنای برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های تحول دیجیتال کشور خواهد بود.
علاقمندان برای شرکت در نظرسنجی‌های مذکور می‌توانند به سامانه مشارکت الکترونیکی دولت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

پست بعدی

کاشت درخت یادبود «من شهردارم» در مناطق ۲۲ گانه پایتخت

د اسفند 13 , 1403
خبرنگار : صبا اسلامی فرد معاون شهردار تهران از کاشت درخت یادبود «من شهردارم» در مناطق ۲۲ گانه پایتخت در روز درختکاری خبر داد. مجید باقری گفت: امسال در روز درختکاری، به پاس تثبیت «من شهردارم» در ساختار مدیریت شهری و مشارکت بیش از ۲ میلیونی شهروندان در سومین دوره […]
اجرا شده توسط: